Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 16. kedd, Csongor

Elkészült a Rákóczi híd új köz- és díszvilágítása

Újbuda   |   2014, december 9 - 23:14
Nyomtatóbarát változatSend by email

Kedvezőbb energiafelhasználású lett a korábbihoz képest a Rákóczi híd új közvilágítása. A 80 millió forintos beruházás során minden olyan lámpát kicseréltek, amely szükséges a híd biztonságos köz- és díszvilágításához.

Hivatalosan átvette üzemeltetésre a véglegesen elkészült Rákóczi híd új köz- és díszvilágítását a BDK Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft. A sikeres közvilágítási próbaüzem után beállították a díszvilágítási elemeket is, amelyek mostantól kezdve normál üzemben működnek. A díszvilágítási reflektorok - a korábbiakhoz megtévesztésig hasonló látványt biztosítva - a pilonokat világítják meg díszvilágítási üzemidőben, azaz a téli időszámítás idején éjfélig, nyáron éjjel 01 óráig.
Elkészült a Rákóczi híd új köz- és díszvilágítása
A híd látványképe megegyezik korábbival, de a hídpálya megvilágítása a szabványos érték 10 százalékról, 35 luxra nőtt. Ezzel a híd világításának beépített teljesítménye kevesebb, mint a felére csökkent. A műszaki átadási dokumentáció szerint a hídon 5 pilontetőn, összesen 60 egyenként 100 LED-et tartalmazó világítótestet helyeztek el, ez az úttest megvilágítást biztosítja. A díszvilágítást 20 darab fémhalogén fényvető adja, amely a pilonokat világítja meg. A két világítási berendezés együttes teljesítménye 15,5 kW, amely kevesebb, mint a fele az eredeti megoldásnak.

A LED világítótestek várható élettartama 100 000 óra, egy közvilágítási világítótest átlagos teljesítménye 199,5 W. Az energiafogyasztás kedvezőbb lett, a korábban elfogyasztott 134 ezer kWh-hoz képest mindössze 57 ezer kWh az új berendezések éves villamosenergia-felhasználása.

Az 1995-ben átadott tükrös, úgynevezett indirekt világítás - amely a pilonok közepéről az azok tetején lévő tükörrendszert világította meg, és onnan verődött vissza a fény az útfelületre – az évek során annyira beázott, korrodálódott és balesetveszélyessé vált, hogy halaszthatatlanná vált a felújítás. A Főváros tavaly májusban döntött arról, hogy a tükrök helyére szerelt LED-es blokkokkal, közvetlen világítást kiépítve valósuljon meg a rekonstrukció.

Újbuda