Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 19. péntek, Emma

Összefügg a dugódíj és a 4-es metró - interjú Tarlós Istvánnal

Újbuda   |   2014, szeptember 19 - 00:00
Nyomtatóbarát változatSend by email

2016-tól biztosan lesz dugódíj Budapesten, ellenkező esetben vissza kell fizetni az Európai Uniónak a 4-es metró építéséhez kapott 180 milliárdos támogatást. Tarlós István főpolgármester a Privátbankár.hu-nak adott interjújában egyebek mellet a 3-as metróról is beszélt.

A műszaki lehetőség megvan a 4-es metró folytatására, az a kérdés, hogy ennek mi a realitása a következő ciklusban, figyelembe véve a források elérhetőségét. Az unió még csak nem is tárgyalt soha a 4-es metró második szakaszáról, egy engedélyes vonalterv nincsen, ráadásul a szakma még csak el sem döntötte, hogy az északi vagy a déli irány hosszabbítása indokoltabb-e – mondat Tarlós István főpolgármester.

A Privátbankár.hu-nak adott interjúból kiderült, hogy 2010-ben már nem volt alternatíva a 4-es metró építésének leállítása, mert a különböző kárigények és perek miatt a városnak olcsóbb volt befejezni az építkezést. Tarlós elismerte, hogy nem butaság új metrót építeni Budapesten, de a város akkori pénzügyi helyzetében és állapotában, figyelembe véve a szakasznak a jelenlegi hasznát is, nem feltétlenül tartja bölcs dolognak a beruházást. Tarlós szerint rosszul számították elődei a 4-es metró kihasználtságát.

A 3-as metróval kapcsolatban azt mondta, azért újítják csak fel a szerelvényeket, mert ez hozzávetőleg 35 milliárd forinttal olcsóbb, mint az újak beszerzése. Mint mondta, az infrastruktúrát is fel kell újítani, hiszen 1976 óta senki nem nyúlt hozzá, de azt még nem tudja, honnan lesz erre pénz. - Három éve küzdök a 3-as metró felújításáért. Én továbbra is azért fogok harcolni, akár a saját politikai közösségemmel is, hogy az uniós beruházás keretei közé szuszakolja be a kormány a felújítást. Ma még nem tudom, hogy lesz-e rá uniós forrás vagy sem, ha nem lesz, akkor nyilván a kormánynak a zsebébe kell nyúlni, meg a fővárosnak is, akár további hitelt kell felvenni, de ezt a problémát meg kell oldani – tette hozzá.

A dugódíjról Tarlós kifejtette, az a 4-es metró uniós támogatásának alapfeltétele volt, ezért nem lehet már nem bevezetni, mert akkor az unió visszakéri a 180 milliárdos támogatást. Végül egy hallgatólagos 2016-os határidőt "kikuncsorogtunk" az Európai Uniónál, ez pedig azt jelenti, hogy igenis lesz 2016-ban dugódíj, "hacsak nincs az ellenzéknek 180 milliárdja a stelázsiban" - mondta.

Összefügg a dugódíj és a 4-es metró - interjú Tarlós Istvánnal